Komisyoncular için 8 Etik Kural



Yatırım endüstrisinin garip ve görünürde çözülemeyen çıkar çatışmalarıyla boğuştuğu bir sır değildir. Komisyoncular komisyon kazanmak ister ve genellikle bunu yapmak için yoğun baskı altındadır. Ancak, komisyoncu için en fazla parayı getiren şey, yatırımcılar için her zaman en iyisi değil - ya da gerçekten istedikleri şey. Günah, aşırı riskli ürünleri satmaktır çünkü düşük riskli Seo hizmeti  daha kazançlıdırlar.
Herkesin yaşamayı denemeye ve yapmaya çalışmasına rağmen, brokerler dahil, herhangi bir şekilde kafa karıştırmaya veya yanlış satmaya yönelik kasıtlı girişimler etik dışı değildir, onlar broker'la, uğurlu ilişkiler biçiminde ve hatta tazminat taleplerinde bulunabilirler. Bir aracının kaçınması gereken bariz şeyler var: yalan söylemek, yanlış göstermek ve takas taktikleri. Bununla birlikte, bazı etik olmayan davranışlar daha incelikli , ama daha kabul edilebilir değil.

Bu makale bir komisyoncu tarafından karşılaşılan daha az belirgin etik tehlikeleri inceleyecek ve daha sonra etik gri bölgelerdeki sorunlardan kaçınmanıza yardımcı olacak bir dizi kural verecektir.

Komisyoncular için Sekiz Basit Etik Kuralları
Etik kurallara girmeden önce, meydana gelebilecek bazı farklı, etik olmayan etik davranış türlerinin farkında olmak önemlidir. Bu no-nos birbiriyle ilişkilidir ve problemin özünü oluşturur. Tüm tipler, zayıf ya da yetersiz iletişimin bazı kombinasyonlarını, yatırımcıları yanıltma eğiliminde olmalarını ya da iyi bir iş yapmaktan rahatsız olmadıklarını göstermektedir. Alıcının ve satıcı arasındaki bilgi asimetrisinden faydalanılması çok önemlidir.

Yarı gerçek  (ya da çeyrek doğruluk ya da üç çeyrek hakikat) - Kötü arabuluculuğun en sinsi günahlarından biri, hakikati gerçek olmayan ile karıştırmaktır. Örneğin, bir komisyoncu bir müşteriye pazarını her gün izlediğini söyleyerek, piyasadaki gelişmeler ve olaylarla uyumlu olarak uygun eylemlerin gerçekleştirileceğini ima edebilir. Ancak bir fon yöneticisi kelimenin tam anlamıyla takip etmekten fazlasını yapmazsa, müşteri yanlış yönlendirilir.

Yetersiz açıklama - Bazı brokerler şeyleri açıklamakta güçlük çekmez ve müşterilerin çok fazla bilmemesini tercih ederler. Bunun bir dalı "bilim ile körleştirici" dir. Müşterilerini içsel getiri oranları , uzun soluklu gelenekler, opsiyonlar, para birimi türevleri ve sayısız diğer finansal şartlarhakkında kafalarında konuşarak büyülemek ve etkilemek mümkündür.

Sağduyulu sessizlik - Örneğin, yerleşik korumayı ve sunduğu garantili getirileri övmek için yapılandırılmış bir fon satan bir komisyoncu için çok cazip olabilir. Özellikle bu günlerde yatırımcılar güvenliği, artı (makul) iyi getirileri seviyorlar. Ancak bu, tüm temettülerin fiyatına gelirse, yatırımcıya gerçekten söylenmesi gerekir. Kabul edilmesinin ya da bildiklerini varsaymanın bir yolu yoktur.

Alternatif sunmamak - Hem etik hem de yasal açıdan bakıldığında, deneyimsiz müşteriler, diğer seçeneklerin farkında olmadıkça anlamlı kararlar almak için donanımlı değildir. Ve orada çok fazla yatırım var. Eğer bir komisyoncu bir acemi yatırımcıya belirli bir fon ya da fonların bir birleşimini "bu sizin için doğru" tavrıyla sunuyorsa, o en uygun hizmeti sunmuyor demektir. Teklif aslında uygun olsa bile, yatırımcılara bir seçenek veya alternatifler verilmelidir. Asgari olarak, komisyoncu, müşteriye bunun sadece önerilen bir seçenek olduğunu ve benzer bir risk seviyesinde benzer şekilde birçok farklı şekilde kazanabileceğini belirtmelidir.

1. Şüphe Ederken, Bunu Spell
Bir yatırımcının bir şey bilmek Kurumsal Seo   ya da bilmek isteyebileceği bir durum söz konusuysa, onlara söyleyin. Asla, bu anlaşmaya mal olabileceğini bildiğinizde bile, sessiz kalma dürtüsüne boyun eğmeyin.

2. Diğerlerine Yapın
Kendinizi yatırımcının konumuna koyun. Belirli bir şekilde ele alınmamayı tercih ederseniz, bunu başkasına yapmayın. Her şeyden önce, kendini kandırmaktan kaçının. En iyi test, annenizin, erkek kardeşinizin, en iyi arkadaşınızın veya kendinizin bu yatırımları yapmasını isteyip istemediğinizi kendinize sormaktır.

3. Tek Boyutlu-Tüm Yaklaşımlara Uyulmasın
Herkesin farklı ihtiyaçları, tercihleri ​​ve koşulları vardır. Bu nedenle, onlara gerçekten hitap eden bir portföye ihtiyaçları var . Gönderilen her iletişim, bireysel müşteriye uyarlanmalıdır. Hiçbir şey bir müşteriye, internetten veya finansal televizyondan alabileceği genel bilgileri içeren standartlaştırılmış üç aylık bir harften daha işe yaramaz. Çoğu müşteri bunları görmezden gelir. Müşterilerin ihtiyaç duydukları şey, kendi portföyleri, bunların nasıl yapılacağı ve niçin planladığınız değişiklikler vb.

4. Müşteriye Sor, Sizden Sizi Sorma Beklemeyin
Bir müşteri, ilk etapta gerekli olduğunu fark etmiyorsa açıklama istemez. Müşterinin ne aldığını bildiğinden kesinlikle emin olun. Her karmaşık ayrıntıyı bilmeye ihtiyaçları yoktur, ancak kesinlikle, ürünün olası geri dönüşlerle ilgili olarak ne kadar riskli olduğunu bilmeleri gerekir. Serbest ve güvenilir yatırımcı için mağazada sürpriz bulunmamalıdır.

5. Pazarın Durumu Hakkında Özel Olun
Pazarı müşterinizle genel olarak ve belirli varlık sınıflarına göre ele almalısınız. Bu, piyasaya zaman ayırmaya çalışmak anlamına gelmez, ancak yatırımcı, piyasanın yıllarca patlayan bir şey olup olmadığını ve muhtemelen aşırı fiyatlandırılmış mı yoksa tam tersinin mi geçerli olduğunu bilmelidir.

Aynı şekilde, eğer insanlar ticari mülkün zirveye çıkabileceğini söylüyorlarsa, bunu müşteriye söyleyin. "Görüşler bölünmüş ve her iki tarafa da gidebilir" diyerek yanlış bir şey yoktur. Ama bir satış ile itmek için potansiyel dezavantajları ve riskleri hakkında sessiz tutmak yanlış bir şey.

(Daha fazlası için, Büyük Piyasa Göstergelerinde Ölümcül Kusurları okuyun .)

6. İzleme ve Kontrol Hakkında Açık Olun
Bir müşteri, yatırımlarını ne sıklıkta izleyeceğinizi ve bunun gerçekten ne anlama geldiğini bilmelidir. Örneğin, medyada bir şeylerin belirli bir varlık için ekşime yol açabileceği haberleri varsa müşteriyi arayacak mısınız? Bu aynı zamanda ortaya çıkabilecek olumlu yeni fırsatlar için de geçerlidir. Yapmayı planladığınız her şey, varlık tahsisine yılda bir kez bakmaksa, bu tamam olabilir, ancak müşterinin sizden daha fazlasını bekleyemeyeceğini bilmesi gerekir.

7. Müşterinin Gördüğü İşleri Nasıl Gördüğünü Göster
 Yüksek, düşük ve orta riskli varlık sınıfı kombinasyonları ile klasik çok renkli pasta grafik , yatırım sürecinin özünü göstermek için harika bir yoldur. Benzer şekilde, bir kişinin düşük riskli nakit tabanından, tahvillerden özkaynak fonlarına ve benzerlerinden nasıl hareket ettiğini gösteren “ risk piramitleri ” her zaman danışma sürecinin başlangıç ​​noktası olmalıdır.

8. Rapor ve Araştırmaları Açıklar
Sadece müşterinize e-posta göndermek yeterli değildir. Kolay anlaşılamayacağı ve okunamayacağı için iyi bir şans var. Müşterilerle ana noktaları gözden geçirin, böylece yatırımın ana unsurlarını ve metnin ne anlama geldiğini gerçekten anladıklarından emin olabilirsiniz. Sokaktaki adam, "portföy tahsisini optimize etme", "sektör tahsisi", "orta büyüklükteki aşırı kilolandırma" ve diğerleri gibi bu tür ifadelerin anlamını bilmiyor.

Benzer şekilde, sıradan yatırımcılar genellikle kısa vadeli yatırımlara karşı uzun vadeli ya da değer ve büyüme gibi yatırım stilleri arasındaki farkın ve anlamların farkında değildirler . İyi aracılık eden en iyi uygulamalar için gerekli olan en uygun (ve minimum) iletişim ve anlayış seviyesi vardır.

Alt çizgi
Yatırım etiği esasen birbiriyle ilişkili iki şeydir: müşteriye iyi bir tavsiyede bulunma ve bunu anladıklarından emin olma. Sizin ve / veya varlıkların sağlayıcılarının yapabilecekleri ve Seo uzmanı  hakkında tamamen açık ve açık olmak gerekir. Aynı derecede önemli olan, müşterinin tavsiye ve ürünleri bağlamda görebilmesini sağlamaktır - ve söz konusu bağlam, söz konusu pazarlara ve mevcut olan diğer potansiyel yatırımlara uzanmaktadır.

Zamanla, iyi iletişim ve tamamen dürüst olmak, iyi geri dönüşler, olumlu müşteri ilişkileri ve sık sık ağız tavsiyeleriyle sonuçlanacak.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kompakt Kemik Fonksiyonu Nedir?

Olympus nedir:

Emporio nedir: