Komisyoncular için 8 Etik Kural
Yatırım endüstrisinin garip
ve görünürde çözülemeyen çıkar çatışmalarıyla boğuştuğu bir sır değildir.
Komisyoncular komisyon kazanmak ister ve genellikle bunu yapmak için yoğun
baskı altındadır. Ancak, komisyoncu için en fazla parayı getiren şey, yatırımcılar
için her zaman en iyisi değil - ya da gerçekten istedikleri şey. Günah, aşırı
riskli ürünleri satmaktır çünkü düşük riskli Seo hizmeti daha
kazançlıdırlar.
Herkesin yaşamayı denemeye ve
yapmaya çalışmasına rağmen, brokerler dahil, herhangi bir şekilde kafa
karıştırmaya veya yanlış satmaya yönelik kasıtlı girişimler etik dışı değildir,
onlar broker'la, uğurlu ilişkiler biçiminde ve hatta tazminat taleplerinde
bulunabilirler. Bir aracının kaçınması gereken bariz şeyler var: yalan
söylemek, yanlış göstermek ve takas taktikleri. Bununla birlikte, bazı etik
olmayan davranışlar daha incelikli , ama daha kabul edilebilir değil.
Bu makale bir komisyoncu
tarafından karşılaşılan daha az belirgin etik tehlikeleri inceleyecek ve daha
sonra etik gri bölgelerdeki sorunlardan kaçınmanıza yardımcı olacak bir dizi
kural verecektir.
Komisyoncular için Sekiz
Basit Etik Kuralları
Etik kurallara girmeden önce,
meydana gelebilecek bazı farklı, etik olmayan etik davranış türlerinin farkında
olmak önemlidir. Bu no-nos birbiriyle ilişkilidir ve problemin özünü oluşturur.
Tüm tipler, zayıf ya da yetersiz iletişimin bazı kombinasyonlarını,
yatırımcıları yanıltma eğiliminde olmalarını ya da iyi bir iş yapmaktan rahatsız
olmadıklarını göstermektedir. Alıcının ve satıcı arasındaki bilgi
asimetrisinden faydalanılması çok önemlidir.
Yarı gerçek (ya da çeyrek doğruluk ya da üç çeyrek
hakikat) - Kötü arabuluculuğun en sinsi günahlarından biri, hakikati gerçek
olmayan ile karıştırmaktır. Örneğin, bir komisyoncu bir müşteriye pazarını her
gün izlediğini söyleyerek, piyasadaki gelişmeler ve olaylarla uyumlu olarak
uygun eylemlerin gerçekleştirileceğini ima edebilir. Ancak bir fon yöneticisi
kelimenin tam anlamıyla takip etmekten fazlasını yapmazsa, müşteri yanlış
yönlendirilir.
Yetersiz açıklama - Bazı
brokerler şeyleri açıklamakta güçlük çekmez ve müşterilerin çok fazla
bilmemesini tercih ederler. Bunun bir dalı "bilim ile körleştirici"
dir. Müşterilerini içsel getiri oranları , uzun soluklu gelenekler, opsiyonlar,
para birimi türevleri ve sayısız diğer finansal şartlarhakkında kafalarında
konuşarak büyülemek ve etkilemek mümkündür.
Sağduyulu sessizlik -
Örneğin, yerleşik korumayı ve sunduğu garantili getirileri övmek için
yapılandırılmış bir fon satan bir komisyoncu için çok cazip olabilir. Özellikle
bu günlerde yatırımcılar güvenliği, artı (makul) iyi getirileri seviyorlar.
Ancak bu, tüm temettülerin fiyatına gelirse, yatırımcıya gerçekten söylenmesi
gerekir. Kabul edilmesinin ya da bildiklerini varsaymanın bir yolu yoktur.
Alternatif sunmamak - Hem
etik hem de yasal açıdan bakıldığında, deneyimsiz müşteriler, diğer
seçeneklerin farkında olmadıkça anlamlı kararlar almak için donanımlı değildir.
Ve orada çok fazla yatırım var. Eğer bir komisyoncu bir acemi yatırımcıya
belirli bir fon ya da fonların bir birleşimini "bu sizin için doğru"
tavrıyla sunuyorsa, o en uygun hizmeti sunmuyor demektir. Teklif aslında uygun
olsa bile, yatırımcılara bir seçenek veya alternatifler verilmelidir. Asgari
olarak, komisyoncu, müşteriye bunun sadece önerilen bir seçenek olduğunu ve
benzer bir risk seviyesinde benzer şekilde birçok farklı şekilde
kazanabileceğini belirtmelidir.
1. Şüphe Ederken, Bunu Spell
Bir yatırımcının bir şey
bilmek Kurumsal Seo
ya da bilmek isteyebileceği
bir durum söz konusuysa, onlara söyleyin. Asla, bu anlaşmaya mal olabileceğini
bildiğinizde bile, sessiz kalma dürtüsüne boyun eğmeyin.
2. Diğerlerine Yapın
Kendinizi yatırımcının
konumuna koyun. Belirli bir şekilde ele alınmamayı tercih ederseniz, bunu
başkasına yapmayın. Her şeyden önce, kendini kandırmaktan kaçının. En iyi test,
annenizin, erkek kardeşinizin, en iyi arkadaşınızın veya kendinizin bu
yatırımları yapmasını isteyip istemediğinizi kendinize sormaktır.
3. Tek Boyutlu-Tüm
Yaklaşımlara Uyulmasın
Herkesin farklı ihtiyaçları,
tercihleri ve koşulları vardır. Bu nedenle, onlara gerçekten hitap eden bir
portföye ihtiyaçları var . Gönderilen her iletişim, bireysel müşteriye
uyarlanmalıdır. Hiçbir şey bir müşteriye, internetten veya finansal
televizyondan alabileceği genel bilgileri içeren standartlaştırılmış üç aylık
bir harften daha işe yaramaz. Çoğu müşteri bunları görmezden gelir.
Müşterilerin ihtiyaç duydukları şey, kendi portföyleri, bunların nasıl
yapılacağı ve niçin planladığınız değişiklikler vb.
4. Müşteriye Sor, Sizden Sizi
Sorma Beklemeyin
Bir müşteri, ilk etapta
gerekli olduğunu fark etmiyorsa açıklama istemez. Müşterinin ne aldığını
bildiğinden kesinlikle emin olun. Her karmaşık ayrıntıyı bilmeye ihtiyaçları
yoktur, ancak kesinlikle, ürünün olası geri dönüşlerle ilgili olarak ne kadar
riskli olduğunu bilmeleri gerekir. Serbest ve güvenilir yatırımcı için mağazada
sürpriz bulunmamalıdır.
5. Pazarın Durumu Hakkında
Özel Olun
Pazarı müşterinizle genel
olarak ve belirli varlık sınıflarına göre ele almalısınız. Bu, piyasaya zaman
ayırmaya çalışmak anlamına gelmez, ancak yatırımcı, piyasanın yıllarca patlayan
bir şey olup olmadığını ve muhtemelen aşırı fiyatlandırılmış mı yoksa tam
tersinin mi geçerli olduğunu bilmelidir.
Aynı şekilde, eğer insanlar
ticari mülkün zirveye çıkabileceğini söylüyorlarsa, bunu müşteriye söyleyin.
"Görüşler bölünmüş ve her iki tarafa da gidebilir" diyerek yanlış bir
şey yoktur. Ama bir satış ile itmek için potansiyel dezavantajları ve riskleri
hakkında sessiz tutmak yanlış bir şey.
(Daha fazlası için, Büyük
Piyasa Göstergelerinde Ölümcül Kusurları okuyun .)
6. İzleme ve Kontrol Hakkında
Açık Olun
Bir müşteri, yatırımlarını ne
sıklıkta izleyeceğinizi ve bunun gerçekten ne anlama geldiğini bilmelidir.
Örneğin, medyada bir şeylerin belirli bir varlık için ekşime yol açabileceği
haberleri varsa müşteriyi arayacak mısınız? Bu aynı zamanda ortaya çıkabilecek
olumlu yeni fırsatlar için de geçerlidir. Yapmayı planladığınız her şey, varlık
tahsisine yılda bir kez bakmaksa, bu tamam olabilir, ancak müşterinin sizden
daha fazlasını bekleyemeyeceğini bilmesi gerekir.
7. Müşterinin Gördüğü İşleri
Nasıl Gördüğünü Göster
Yüksek, düşük ve orta riskli varlık sınıfı
kombinasyonları ile klasik çok renkli pasta grafik , yatırım sürecinin özünü
göstermek için harika bir yoldur. Benzer şekilde, bir kişinin düşük riskli
nakit tabanından, tahvillerden özkaynak fonlarına ve benzerlerinden nasıl
hareket ettiğini gösteren “ risk piramitleri ” her zaman danışma sürecinin
başlangıç noktası olmalıdır.
8. Rapor ve Araştırmaları
Açıklar
Sadece müşterinize e-posta
göndermek yeterli değildir. Kolay anlaşılamayacağı ve okunamayacağı için iyi
bir şans var. Müşterilerle ana noktaları gözden geçirin, böylece yatırımın ana
unsurlarını ve metnin ne anlama geldiğini gerçekten anladıklarından emin
olabilirsiniz. Sokaktaki adam, "portföy tahsisini optimize etme",
"sektör tahsisi", "orta büyüklükteki aşırı kilolandırma" ve
diğerleri gibi bu tür ifadelerin anlamını bilmiyor.
Benzer şekilde, sıradan
yatırımcılar genellikle kısa vadeli yatırımlara karşı uzun vadeli ya da değer
ve büyüme gibi yatırım stilleri arasındaki farkın ve anlamların farkında
değildirler . İyi aracılık eden en iyi uygulamalar için gerekli olan en uygun
(ve minimum) iletişim ve anlayış seviyesi vardır.
Alt çizgi
Yatırım etiği esasen
birbiriyle ilişkili iki şeydir: müşteriye iyi bir tavsiyede bulunma ve bunu
anladıklarından emin olma. Sizin ve / veya varlıkların sağlayıcılarının
yapabilecekleri ve Seo uzmanı hakkında
tamamen açık ve açık olmak gerekir. Aynı derecede önemli olan, müşterinin
tavsiye ve ürünleri bağlamda görebilmesini sağlamaktır - ve söz konusu bağlam,
söz konusu pazarlara ve mevcut olan diğer potansiyel yatırımlara uzanmaktadır.
Zamanla, iyi iletişim ve
tamamen dürüst olmak, iyi geri dönüşler, olumlu müşteri ilişkileri ve sık sık
ağız tavsiyeleriyle sonuçlanacak.
Yorumlar
Yorum Gönder