Tartışma nedir:
Bir tartışma , belirli bir
konu hakkında farklı fikirlerin veya fikirlerin yüzleşmesinden oluşan bir
iletişim tekniğidir . Sözü edilen sözcük, tartışılan fiilden gelir ve bu da
'tartışmak', 'savaşmak' anlamına Seo hizmeti Latin
debattuĕre'den gelir.
Bir tartışmanın amacı olan
etmek amacıyla, bir sonuç ulaşılabilmesi, mevcut sergi ve bir konu hakkında
farklı konumları ve argümanları öğrenirler. Bu anlamda tartışmalar çoğul
olmalıdır.
Tartışma ayrıca bir eğitim tekniği
olarak da kullanılmaktadır ve bu nedenle hem okulda hem de akademik düzeyde
üniversitelerde uygulanmaktadır.
Ayrıca bkz . Yuvarlak Masa .
Söz konusu tartışma,
fikirlerin bir tür çatışmasına işaret etmek için de kullanılır. Örneğin:
"Gitmek veya gitmemek arasında bir iç tartışma var".
Ayrıca bkz Tartışmalı .
İngilizce
olarak , tartışma tartışma veya tartışma olarak tercüme edilebilir .
Bir tartışmanın özellikleri
Farklı tartışma türleri var.
Genel bir şekilde tartışma, bilgi ve kalite argümanlarıyla, (farklı konumların
duyulduğu) dengeli ve makul bir süre ile akışkan olmalıdır.
Kendi kendiliğindenliklerine
bağlı olarak, tartışmalar biçimsel olarak sınıflandırılır ; bunlar, önceden
belirlenmiş bir formata sahip olan, tartışılacak belirli bir konuya ve bir
moderatöre sahip olanlardır; ve tartışmanın konusunu daha önce üzerinde
anlaşılmayanlar olan gayri resmi veya Seo uzmanı,
doğrudan bir moderatör yoktur ve tartışma özgürlüğü hüküm sürmektedir.
Var olan tartışmaların
çeşitliliğine rağmen, değişmeyen bazı unsurlar vardır: genellikle bir dizi
katılımcı, bir yapı, bir tema ve argümanlarla bir diyalog vardır.
Ayrıca bakınız:
Tartışma paneli
kolokyum
argümanlar
İdeal olarak, değiş tokuş
edilen bilgi, nesnel ve doğru verilere dayanmalıdır ve bir pozisyonu savunmak
için gerekçeli ve sağlam temelli görüşlere dayanmalıdır.
Bu tür tartışmalar kanıt
olarak bilinir. Benzer şekilde, bir tartışmada, diğer tartışmacının sunduğu
bilgilere karşı itirazlar veya tartışmalar vardır.
Bir tartışmanın katılımcıları
Münazaracıları veya rakipler
. Onlar, karşıt pozisyonları sunan iki veya daha fazla kişidir. Bir grup insan
adına konuşan bireyler ya da bireyler olabilirler, bu yüzden kişisel fikirlere
değil grup fikirlerine odaklanırlar. İdeal olarak, tartışmacılar tartışacakları
konuyu bilirler, konuyla ilgili uzmanlardır ve tartışmaları, olası karşılıkları
ve cevapları tartışmayı hazırlamışlardır. Tartışma sırasında, yerleşik
kurallara ve moderatörün talimatlarına uymalı, kendi konumlarını tartışmalı,
diğer tartışmacıların fikirlerini dinlemeli ve argümanlarına cevap
vermelidirler.
Moderatör . Bu rakam her
zaman mevcut değildir (özellikle gayri resmi tartışmalarda). Onların görevi
konuyu gündeme getirmek, tartışmaya başlamak, kelimelerin dönüşlerini kurmak,
tartışmacılar arasında saygı ve nesnelliği korumak, tartışmayı yönlendirmek ve
yeniden yönlendirmek ve tartışmayı sonuçlandırmaktır. İyi bir moderatör
tartışılan konu hakkında bilgi sahibi olur, iletişim ve analitik becerilere
sahiptir, saygılı ve tarafsızlığı korur.
Kamu . Bir tartışmada
katılımcı bir halk olabilir veya olmayabilir. Bazı vesilelerle halk sadece
izleyicidir ve diğerlerinde pubik, kendi görüşünü aktif olarak ifade ederek
soru sorar. Bir halkın (katılmama rağmen) olduğu ve içeriğe bağlı olduğu zaman,
katılımcılar ve moderatör konuşmasını uyarlar, böylece halka açıklanır.
Örneğin, genel bir medyada yapılan bir tartışmada, kullanılan kelime bilgisi
çok teknik olmamalı veya açıklama yapılmamalıdır.
Bir tartışmanın konuları
Genellikle tartışma konusu,
yani farklı görünümleri, görüş ve yorumları olması muhtemeldir bir konu ilginç
ve biraz tartışmalı olmalıdır. Bir tartışma farklı konuları tartışmak, ancak
genellikle, genellikle diğer alt konular ortaya çıkabilecek tek konuyu kapsar
olabilir. Örneğin, kürtaj bir tartışmada, dini, felsefi, sosyolojik, siyasi ve
hukuki nitelikte sorunlar olabilir.
Bir tartışmanın yapısı
Tartışma, özellikle
akademide, genellikle vardır Başlat veya açma sorunu da ortaya çıkıyor de
bulunduğu katılımcılar sunulmaktadır ve tema ve noktalardan bazılarını;
Tartışmanın vücut bilgi ve tartışma alışverişi meydana geldiği; ve sonuca ,
katılımcıların konumlarını özetleyebilir ve tartışma kendisinden sonuçlar
çıkarırlar. Bazen de sonuca tartışmacı izleyiciden gelen soruların bir süre
önce açılır.
Tartışma ve tez
Bir tartışma farklı
perspektiflerden bir konu veya sorunu sunmak amacıyla iki veya daha fazla kişi
arasında fikir ve pozisyonların, yüzleşme, bir iletişim tekniğidir.
Tez , ancak, bir kişinin de,
açığa hangi iletişimsel eylemdir bir herhangi bir konuda gerekçeli ve metodik
bir şekilde. Bu anlamda tez, bir tartışma dinamiğini değil, sadece belirli bir
konu etrafında bir kişinin pozisyonuyla ilgili bir açıklama anlamına gelmez.
Yorumlar
Yorum Gönder